Aan de slag met Google Analytics

Geen poespas, maar direct aan de slag met de instellingen van Google Analytics? Dat kan door middel van ons stappenplan. Op deze manier is jouw Google Analytics account optimaal ingericht! In dit eerste onderdeel van deze korte blogreeks, gaan we aan de slag met het aanmaken van een Google account, het instellen, de kernbegrippen van Google Analytics en de koppeling met Google Webmaster Tools. 

Accountstructuur

Het belangrijkste bij een Google Analytics account, is de accountstructuur. Om de verschillende websites en accounts in te stellen kan er een bepaalde accountstructuur gemaakt worden. Om ervoor te kiezen om het account op deze manier in te delen, wordt de data en het account gestructureerd. 

Accountstructuur Google Analytics door Online Roots de online marketeer uit Eindhoven

1 Account = Het toegangspunt voor Google Analytics en het hoogste beheerniveau.
2 Property’s = Een property is een website, mobiele app, of ander digitaal apparaat. Een account kan een of meerdere property’s bevatten.
3 View = Een dataweergave is uw toegangspunt voor rapporten, weergaven en de gegevens van de property.

Als een account is aangemaakt wordt er een standaard weergave aangemaakt met ‘Alle website data’. Om de data te lezen is het verstandig om de volgende views aan te maken: Master view, Test view, Unfiltered view.

Master view: Hierin ga je de uiteindelijke data uitlezen en zijn alle doelen en filters ingesteld.
Test view: In deze view wordt altijd alles eerst getest. Met deze data mag geknoeid worden.
Unfiltered view: Deze view mag niet aangeraakt worden. Op deze manier is er altijd een back-up. En mocht er onverhoopt iets fout gaan, dan is de historische data altijd nog aanwezig.

Aan de slag met de Google Analytics instellingen? Download hier het stappenplan voor Google Analytics!
Of neem contact met ons op, voor meer informatie of uitbesteding.

Contacteer Online Roots