Online marketing mix

Online marketing kent vele verschillende diensten en platformen. Maar wat is nu de ideale mix? Welke online marketingstrategie zou jij met jouw bedrijf moeten hanteren? Veel startende ondernemers die beginnen met online marketing, maar ook gevestigde bedrijven die de stap van traditionele naar online marketing willen maken, vragen zich hetzelfde af.

Daarom helpt en ondersteunt Online Roots beide partijen door verschillende onlinemarketingdiensten aan te bieden. Zo brengen we een duidelijke en efficiënte structuur aan om een goede basis te leggen voor de rest van de strategie. Onze aanpak is gericht op 4 kernpijlers:

Starten met zoekmachine optimalisatie (SEO)

Via welke zoektermen wil ik gevonden worden? Wat moet er gebeuren om gevonden te worden via die termen?  Hoe verhoog ik mijn conversie via Google? Hoe zorg ik ervoor dat ik hoger in Google sta dan mijn concurrent? Dat zijn vragen waar iedere ondernemer, groot of klein, mee zit.

Daarom begint Online Roots altijd met een zoekwoordenonderzoek en een sitemap. Samen zorgen deze 2 elementen ervoor dat de website organisch, of onbetaald, beter vindbaar wordt. Het wordt duidelijk hoe de doelgroep een zoekmachine gebruikt en welke zoektermen er gebruikt worden. Het doel van SEO is de organische vindbaarheid van jouw website op de lange termijn vergroten, om zo advertentiekosten laag te houden. Meer weten over hoe onze SEO-basis eruitziet? Klik dan hier.

Starten met Google Adwords

Google Adwords start altijd met het aanmaken van een Adwords account, hiervoor maken we gebruik van jouw Gmail account. Daarna helpen wij jou met het inrichten van de omgeving en met de koppeling tussen deze en Google Analytics. Zo gaan we voor optimaal resultaat. Aan de hand van vooraf gestelde doelen gaan de eerste Adwords campagnes van start. Meer weten? Klik dan hier, of bel!

Starten met Google Analytics

Door Google Analytics aan jouw website te koppelen kunnen we relevante informatie vergaren over het gedrag van de bezoekers op de website. Wanneer gaat de bezoeker bijvoorbeeld over op aankoop en wanneer haakt deze af? Kortom, hoe ziet de klantreis eruit?

Vooraf inventariseren we waar de focus moet liggen. Wat gaan we bijhouden? Dit doen we aan de hand van doelstellingen of bijvoorbeeld bepaalde productgroepen. Aangepaste variabelen en het inrichten van specifieke filters behoren ook tot de mogelijkheden! Meer weten? Klik dan hier. Zelf aan de slag met Google Analytics? Bekijk dan ons blog!

Starten met social media

Is social media wel relevant voor mijn bedrijf? En van welke kanalen zou ik dan gebruik moeten maken? Hoe begin ik? Met deze vragen helpen wij je graag, of het nu gaat om Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest of iets anders. Wij zetten het platform voor je op zodat we aan de slag kunnen om een community te creëren. We maken een contentkalender waarin we 8 weken vooruitkijken. Wel zo efficiënt!  

Aan de slag met social media? Vul onderstaand contactformulier in, of bel! Samen gaan we voor meer zichtbaarheid én vindbaarheid op het web.

Bel Online Roots