Online marketing opstarten 'Emons Personal Branding'

Emons Personal Branding

Zorg dat het klopt! Dit is de slogan van ‘Emons Personal  Branding’. Een bedrijf of zelfstandig ondernemer met een sterke visuele identiteit en goed doordachte kernwaarden blijft dichter bij zichzelf en is daardoor geloofwaardiger en betrouwbaarder. Zorg dat het klopt. Het is belangrijk..

Jeroen Emons van Emons Personal Branding richt zich op de vertaling van de merkstrategie.
Een merkstrategie is het beschrijven en actief uitvoeren van een plan om een duidelijk beeld te krijgen van een merkidentiteit. Jouw stip op de horizon waar we naartoe werken. Waar wil ik naartoe met mijn merk. Hoe groot wil ik worden en hoe ga ik dat dan aanpakken? Dit is dus belangrijk voor een bedrijf. Wel of niet startend. Ook bedrijven die al een tijdje bezig zijn moeten goed blijven kijken of het allemaal nog aansluit bij wat de doelgroep verwacht. 

Emons Personal Branding richt zich op personal branding maar ook op Brand Identity. Wat is nou het verschil? Kijk gerust op de website van Emons Personal Branding mocht je benieuwd zijn naar het antwoord!

 

Opdracht ‘Emons Personal Branding’

 

Zoals veel andere bedrijven was het online marketing gedeelte van Emons Personal Branding achtergebleven en out of date. Vandaar dat onze hulp hierbij ingeroepen is. Omdat er veel werk aan de winkel was hebben we voor Emons Personal Branding een plan van aanpak gemaakt met daarin verschillende fases. Op deze manier blijft het namelijk duidelijk en behapbaar voor de onderneming!

 

Zo zijn we begonnen met een zoekwoorden onderzoek om te achterhalen welke zoektermen klanten en potentiële klanten in regio Eindhoven gebruiken om dienstverleners zoals Emons Personal Branding te vinden. Daarnaast hebben we ook een sitemap opgesteld om een duidelijk overzicht te creëren hoe de website structuur van Emons Personal Branding optimaal ingericht kon worden.

 

Toen deze eerste fase eenmaal afgerond was zijn we verder gegaan met het aanmaken, koppelen en instellen van Google Analytics en Google Adwords.

·      Google Analytics: dit programma stelt Emons Personal Branding instaat om gegevens te verzamelen van de bezoekers op de website. Wie bezoeken zijn website, wat is de laadtijd, welke webpagina’s worden er bezocht en nog veel meer!

·      Google Adwords: naast de organische (gratis) vindbaarheid binnen Google, wordt Emons Personal Branding nu ook gevonden midden in de aankoopcyclus van klanten en potentiële klanten, die zoekende zijn op het internet. Dit door middel van bepaalde campagnes binnen het Google netwerk. Deze campagnes worden gemaakt en geïmplementeerd via Google Adwords.

Als laatste hebben we verschillende social media pagina’s mogen maken, bijwerken en bijhouden voor Emons Personal Branding. Dit doen wij door vooraf content te verzinnen/maken en deze in te plannen op de verschillende social media kanalen. Binnen 2 weken had Jeroen al een opdracht binnen via zijn social media kanalen, super gaaf dus!

 

Benieuwd wie wij zijn?