Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven

De Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven (VHE) is een vrijwilligersorganisatie voor en door Eindhovenaren. Ze hebben een groot aantal “Maatjesprojecten” waarmee ze mensen helpen die het hard nodig hebben. Als Maatje040 doe je vrijwilligerswerk in de regio Eindhoven met je hoofd of met je handen, of eigenlijk met datgene waar je goed in bent. Soms kun je met een paar uur per week of per maand al heel veel bereiken. Samen met één van de partners van Online Roots (Sjoerd Cloos). Heeft Online Roots gezorgd voor de online campagne m.b.t. de introductie van de nieuwe huisstijl en het Maatjesproject om meer maatjes te krijgen voor de Vrijwillige Hulpdienst.

De online campagne bestond uit Google zoekadvertenties, Google Display Banners en social media inzet voor zowel Facebook als LinkedIn. Tijdens de campagne stonden er drie doelgroepen centraal, namelijk: Studenten, werkenden en senioren.
 

Google Adwords

Door het actief inzetten van tekstadvertenties kon er specifiek op bepaalde zoekwoorden advertenties gedraaid worden. Er zijn campagnes gemaakt die specifiek voor een bepaalde doelgroep waren, of gerichte op specifieke zoekwoorden. Hierdoor krijgt de persoon die een zoekopdracht doet altijd relevante advertenties te zien. Een voorbeeld van een advertentie kan hieronder worden gezien.

Google Adwords advertenties Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven

Naast het inzetten van tekstadvertenties in Google Adwords zijn er ook Google Display Network Banners ingezet om extra naamsbekendheid te generen. Deze digitale banners worden getoond op specifieke websites voor de doelgroep of op algemene websites waar de persoon uit de doelgroep op terecht kan komen. Door de juiste instellingen te gebruiken wordt de juiste doelgroep bereikt.

De digitale banners zijn is 6 verschillende formaten gemaakt en hieronder is er een voorbeeld van het verloop van de advertentie te zien.
                         


Door de actieve inzet van de online campagne in combinatie met de offline uitingen zijn er 1 maand tijd 30 nieuwe vrijwilligers ingeschreven over diverse maatjesprojecten. Hierdoor kan de campagne als succesvol worden beschreven en laat zien dat gerichte inzet van online advertenties een mooi resultaat kan opleveren.