Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

Op het gebied van online marketing wordt er vaak gesproken over zoekmachine optimalisatie en SEO. De vragen: wat is SEO? En wat is zoekmachine optimalisatie? Omschrijven allebei hetzelfde! Zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO (search engine optimalisation). Is gericht op online vindbaarheid. Met SEO is het mogelijk om uw website op Google vindbaar te maken voor uw klanten en potentiële klanten.

Zoekmachines kijken op het gebied van SEO naar 3 pilaren: content, autoriteit en techniek. Door deze 3 pilaren te optimaliseren is het mogelijk om hoger in de organische resultaten van Google en andere zoekmachines te komen. Deze organische resultaten (onbetaalde zoekresultaten) zijn het meest effectieve instrument om de kwaliteit en het volume van verkeer naar uw eigen website te vergroten!

Wat bereikt uw bedrijf met zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

Doormiddel van SEO (zoekmachine optimalisatie) is het mogelijk voor uw bedrijf om hoger in de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) van Google en andere zoekmachines te komen. Zo is gebleken uit onderzoek, dat afhankelijk van het soort ‘zoekopdracht’ mensen in 80 tot 90 procent van de gevallen op de top 3 organische zoekresultaten klikken! Dit maakt SEO het meest effectieve instrument om uw kwaliteit en verkeer van uw website te vergroten!

Werkwijze zoekmachineoptimalisatie (SEO), Online Roots

Om ervoor te zorgen dat uw website beter vindbaar wordt in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Gaat Online Roots te werk volgens de 3 pilaren op het gebied van SEO, namelijk: content, autoriteit en techniek.

1. SEO Content

Zoals vrijwel alles, gaat ook zoekmachine optimalisatie (SEO) met de tijd mee. Het maar al te bekende begrip uit de SEO wereld ‘Content is King’, willen wij dan ook graag veranderen in ‘Kwalitatieve en relevante content is KING’! Webpagina teksten vol proppen met één veel gebruikt zoekwoord werkt hedendaags niet meer. Google kijkt steeds meer naar kwalitatief goede en relevante content. Zodat Google de vraag van de bezoeker kan linken aan relevante informatie.

Daarom ondersteunt Online Roots bedrijven hierbij, door middel van een op maat gemaakte content marketing strategie. Hierin staan suggesties wat, waar en wanneer geplaatst of geschreven kan worden.

2. SEO Autoriteit

Als het gaat om de autoriteit van uw website, kunt u denken aan het aantal pagina’s en links dat naar uw website verwijst (Google pagerank). Dit gaat zowel om het aantal eigen webpagina’s als het aantal andere webpagina’s dat naar uw website verwijst (backlinks). Tegenwoordig is het wel zo dat Google meer en meer kijkt naar de kwaliteit en relevantie van de auteur van deze backlinks (Google Author Rank). Naast deze aspecten is de waarde van sociale aanbevelingen in de vorm van recensies of beoordelingen ook sterk gestegen. Meer weten over uw autoriteit op Google, neem gerust contact op!

3. SEO Techniek

Binnen zoekmachine optimalisatie (SEO) is techniek een belangrijke pijler. Deze pijler richt zich op hoe uw website functioneert en hoe uw bezoeker de website ervaart. Aspecten die hieraan bijdragen zijn onder andere: laadtijd website, CMS systeem, gebruikservaring, URL zoekwoorden, gebroken links, H1 & H2 koppen en ga zo maar door. Benieuwd hoe uw website scoort op SEO gebied? Vraag dan een 'gratis SEO scan' aan!
 

Beginnen met SEO? Vraag dan hieronder een gratis SEO scan aan! Of gewoon even bellen?
Samen op weg naar een hogere zichtbaarheid en vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google!

Gratis SEO scan aanvragen!